BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2010. november 17., szerda

Bőr Baj

15 hónapos Artúrka alkarján kis méretű piros folt jelent meg, ami idővel kiszáradt és megnagyobbodott. Mikor elmúlt, fehér foltot hagyott maga után, de ez gondolom a szép nyári rézbarna bőrfelület lekerülése miatt.

Teljesen elkeseredtem, nem azért mert bármiféle kényelmetlenséget jelentett volna kisfiamnak (nem viszket), hanem azért mert nekem is ugyan ilyen bőrproblémám volt késő tini éveimben. Hosszú évekig szenvedtem mert nekem leginkább az arcomon voltak ezek a foltok és jártam bőrgyógyásztól bőrgyógyászig, valymi sikerrel. Viszont kiderítették hogy a világon mindenre allergiás vagyok, a réz kilincstől a fekete szemfestékig a mosóporon keresztül. Volt nagy riadalom. Akkor most ki fogja az ajtót kinyitni helyettem????

Picit utána olvasva az Atópiás Dermatitis-re tippelnék, bár itt viszketésről beszélnek, és ez szerencsére nálunk nincs. Orvos is látta a jelenséget, és a sok jótanács mellett steroid tartalmú krémet is írt fel, amit zsigerből nem váltottunk ki. A sok jótanács egyike a bőr hidratálása volt és a kiszáradás megelőzése. Így most nincs minden este pancsi, vagy ha van is csak rövid és szappan mentes. Minden harmadnap testápolózunk is, és a szappanos szigorú kézmosások evés előtt és után is ritkultak. Megpróbálunk csak pamut holmikat első rétegnek, és nem túlöltöztetni Artúrkát.

A nagy száraz folt amivel a doktornál is jártunk elmúlt négy napon belül, és azóta ha elő jött egy-két kisebb piros foltocska, azok egy-két napon belül el is tűnnek. A probléma ekkor kezdődött amikor két hétre elutaztunk (utazással járó stressz) és egy viszonylag porosabb házban voltunk, a ház koránál fogva (por atkák által kiváltott immunrendszer legyengülése). Próbálom kideríteni hogy mi vagy mik azok a tényezők (étel, ruhadarab, stressz) amik kiváltják az újabb foltok megjelenését, de eddig még nem sikerült rátalálnom a válaszra. Gyanítom hogy szimplán csak a bőr kiszáradása és egyes szappanok, mert pont ott jelennek meg a foltok ameddig a felgyűrt ujj ér.

Nekem annak idején a csalánlevél tea segített, tisztító kúrával kísérve. És gondolom az hogy minden más stresszről megfeledkeztem és elhittem hogy a csalán tea segít. És így is lett. Olyan öt évnyi szenvedés morzsolódott le három heti teázgatás után. Vegyszermentesítettem is az életemet, és azóta is így élünk, tehát ez alkalommal nem kellett kiürítenem a vegyszeres szekrényeket.

Artúrnak nem a kedvence a csalánlevél tea, de kezd hozzászokni. Kevés bodzavirág szörppel kimondottan szereti.


Csalánteás Szép Napot!!!

BioAnya

0 comments: